fridaaeriksson

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Frida - 9 februari 2013 19:59

Jag tänkte berätta lite om shettlandsponnysar nu. Alltså jag håller ju på med min lilla shettlandsponny Bertil som är hur gullig som helst. Och vi hittar på en massa skoj som åka pulka, hoppa, zulki, agility, promenader, trickträning och en massa annat. Det är väldigt ofta som det händer att man glömmer bort sina shettisar och bara har som som sällskap till sina andra hästar. Dom passar inte som det, en shettis ska röra på sig!

 

Litet brev från mej, hihi! :)

Av Frida - 9 februari 2013 18:30

Nu har mamma och jag kollat på paranomy activity 3. Den var inte så himla bra.. Men ändå mysigt att vara tillsammans med mamsen. Snart ska vi åka till morfar och äta sen ska jag hem och sova så jag orkar morgondagen :)

Av Frida - 9 februari 2013 16:05

Idag har jag varit i stallet hela dagen och vi pysslade med Bertil. Jag red först och hoppade och sen red jag och hade David på pulka bakom. Det var jätte kul!

Av Frida - 9 februari 2013 09:04

Red på Rembrant igår och det gick jätte bra. Han gick fram som han skulle men han trasslade med vänster galopp bara. Idag ska jag till Lilla Bertil ( hästen ) och köra pulka bakom honom. Ps! Den sista bilden tog jag i en flaska, kul va?

Av Frida - 9 februari 2013 08:33

Hejsan bloggen!

Idag blir det första inlägget på bloggen. Jag har haft bloggar innan det här men jag har aldrig testat bloggplatsen. Jag antar att jag ska berätta lite om mig själv och sådär nu?

Jag är 13 år och jag går alltså i sjuan. Jag bor i en liten stad i Värmland tillsammans med min mamma, pappa och min lillebror David. Jag har två katter som är i rasen devon rex, Selma och Tindra. Jag rider och är i stallet nästan hela tiden så det är mest det som ni kommer få läsa om eftersom det mitt liv handlar om, hästar. Jag älskar att ta kort men jag är inte specielt bra på det och jag har ingen kamera utan jag tar korten med min Iphone.

Mina ponnysar

Jag har inga egna men jag har en hel drös som jag håller på med.

Rembrant: Jag rider två gånger i veckan på en 5:årig valack som heter Rembrant. Han är en C-ponny och super gullig. Och jag tränar framför allt dressyr med honom och ser fram emot tävlingar till hösten.

 

Bertil: Haha, I know! Namnet är lite roligt kanske. Men han är en shettlandsponny på 6 år. Jag brukar köra zulki med honom men jag håller också på att rida in honom sen kör jag trick träning och agility. Han är jätte duktig på att köra men ridning är inte hans starka sida men jag försöker. Jag vet att jag är för stor för honom men någon måste ju rida in honom. Han är super gullig och världens lojalaste häst. Han kan lite trick också som att buga,hov ( istället för tass ) och sen kan han gå spansk gång.

 

Villjar: En islandshäst som är 16 år och super snäll. Jag rider inte så mycket på honom men då och då gör jag det. Han heter Villjar på grund av att det är ett islänskt namn och betyder Villja. Hans ägare heter Emelie

 

Sen rider jag andra hästar också men de här tre är dom jag rider mest.


Ja det var lite om mig har ni mera frågor så fråga på! :) <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En hästblogg med en massa bilder! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards